El Tercero

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El Tercero

Il film ci racconta l’incontro di una notte tra una coppia gay sui quaranta ed un giovane 22enne conosciuto su internet. Nei primi 15 minuti assistiamo alla chat online tra il giovane Fede e la più matura coppia, una chiacchierata che si fa via via più piccante (con inserti porno) e che finisce con un invito al giovane per una cena (con seguito), per passare dal virtuale al reale. Quando Fede arriva a casa dei due uomini nei suoi occhi c’è un po’ di paura, ma l’aspettiva è più forte, basta solo darsi un po’ di coraggio in più. A cena, davanti ad un invitante piatto di pesce (marino), i tre parlano amabilmente un po’ di tutto, facendoci quasi dimenticare il vero scopo dell’incontro. Fede si sente sollevato e rassicurato. Basterà qualche bicchiere di vino ancora per appianare qualsiasi timore. Arriva naturalmente il dopo cena tanto atteso da tutti, spettatori compresi, e nessuno, vi garantiamo, rimarrà deluso. Meno che mai il nostro giovane Fede che rivediamo a scuola la mattina successiva, con occhi raggianti, probabilmente qancora pieni di quanto hanno visto nella notte appena trascorsa, una notte che probabilmente ha segnato un passaggio importante della sua vita, la scoperta di un nuovo modo di amare… Buona prova del regista, qui al suo secondo lungometraggio (ma lo stile è quello di un corto), che riesce a farci entrare nello spirito dei tre protagonisti, a farci condividere le loro attese e speranze (risolte forse con troppo ottimismo – che comunque non guasta mai).

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trailer: El Tercero

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After meeting in a chat room, Fede (22) arrives at a downtown building to have an intimate encounter with a gay couple older than him. As the night unfolds, Fede has an intense and telling experience. The next morning finds him different, as if suddenly he had found a new possible way to love.

CRITICA:

I’m sure I don’t need to tell you this but today’s dating scene is a bit of a confused mess. We have a plethora of options that are meant to bring us closer that really only serve to make intimacy far more complicated than it already is. And even if you do manage to get past all the games and walls that serve as constant obstacles in the pursuit of love, and you actually find someone to spend your life with, it would seem as though it is only a matter of time until these romantic relationships are opened back up to the public again. THE THIRD ONE (EL TERCERO) captures this perfectly but given how empty and hollow all of this has become, I’m not sure getting it right makes for a very fulfilling film experience.
For the first fifteen minutes of the film, we watch as young Fede chats online with an older couple, literally. All writer/director gives us to look at is a messenger box on a black screen with cameras pointed at the subjects while they go through the motions of meaningless flirting and tantalizing displays. Fede agrees to come to dinner at their home, because he’s bored of course, and he looks genuinely petrified. Once there, the threesome embark on an evening of delayed gratification, as they sit through an awkward dinner and get used to each other, or as they basically get more drunk and therefore naturally more aroused by the possibilities in store for the rest of their night.
It isn’t that THE THIRD ONE isn’t accurate. I’ve no doubt that this exact evening has happened a number of times already for a great number of people. As a film though, Guerrero’s bare bones style (if you can call a 25-minute dinner scene where the camera spends half of it on one side of the table and half on the other, a style) only serves to remind us that we are just killing time until everyone gets naked, rendering everything that comes before it to mere filler. (Joseph Belanger, blacksheepreviews.com)

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